milinda-prashna

2016/06/15 – ලංකාදීප

එක්තරා කාලයක ඇමරිකානු කලූ ජාතිකයන් එරට අවධානයට ලක් නොවන තැන්වල ජීවත්වූහ. කුඩා නිවාස වල අඩු පහසුකම් යටතේ විසූ ඔවුන්ගෙන් සමහරක් දෙනා එරටට ආවේනික දැවැන්ත කැඩිලැක් කාර් පාවිච්චි කළහ. තමන් සතු සියලූම මුදල් වියදම් කර, ණයට ගන්නා අලූත්ම පන්නයේ වාහනයක් නිවස ඉදිරිපිට නතර කර තැබීම සමාජ සංකේතයක් විය. කොපමණ අමාරු පැවැත්මක සිටින නමුත් කැඩිලැක් වාහනයක අයිතිකරුවෙකු යැයි පෙන්වන්නට තැත් දරන්නේය. කාලයාගේ ඇවෑමෙන් මෙවැනි සංකල්ප වෙනස් වෙමින් තිබේ. ඉන්දියාවේ සිටින මෙක්සිකෝ තානාපතිනිය නව දිල්ලියේ එදිනෙදා කටයුතු වලට තී‍්‍රවිලර් නිල වාහනයක් තෝරාගෙන තිබේ.

වාහන ගැන ඇති සමාජ වටිනාකම් වෙනස්වීම අප රටට ද අදාලය. අද වන විට මෙරට සමාජ තත්ත්වය නරකය. ස්වභාවික විපත් බහුලය

. රට තුළ පලාත් හයක ව්‍යසන තත්ත්වයක් ප‍්‍රකාශයට පත් කර තිබේ. නමුත් සංවාදය රථ වාහන ගැනය. එවැනි ව්‍යුහයක් ඇති කරන්නේ මන්ද යන කාරණය ද, විමර්ෂණය කළ යුතුය. කොපමණ ගැටලූ සහ විපත් මැදි ජීවත්වන නමුත් සමාජයේ ඉහළ පැලැන්තිය පමණක් නොව බහුතරයකගේ මාතෘකාව මැති ඇමැතිවරුන්ගේ නිල වාහන සම්බන්ධවය. නොඑසේනම් වාහනයක් මිලදී ගැනීමට බාධා වන පරිදි බදු වැඩි කිරීමය.

ධනය ඇති සමාජයට තමන්ගේ මුදල් වලින් වාහනයක් මිල දී ගැනීම ප‍්‍රශ්නයක් නැත. නමුත් බලය හිමි පැලැන්තිය මහජන මුදලින් නඩත්තුවන වාහනයක් ගැන අවධානය යොමු කරන විට සමාජ වගකීම ගැන එකඟතාවයක සිටීම යහපත්ය. රට වැසියන් තම ප‍්‍රයෝජනය වෙනුවෙන් වාහනයක් මිල දී ගන්නා විට එය ඔවුන් උපයන ධනයෙන් කරන වියදමකි. කුඩා වාහනයකට පවා ලෝකයේ වෙනත් රටක සුඛෝපභෝගී වාහනයක මට්ටමට බදු ගෙවන්නට සිදුවී තිබේ. මහජන නියෝජිතයන් වියදම් කරන්නේ රාජ්‍ය ආදායමෙන්ය. රටේ ආදායමට එකතුවන මහජනතාවගේ බදු වියදම් කරන විට එය රටට බරක් බව දැනේනනට අවශ්‍යය. මහජනතාව මහජන නියෝජිතයෝ පත් කර ගනිති. ජනතාව බලය පවරන්නේ රට දැය නංවන්නටය. සාර්ථක ලෙස රට ඉදිරියට ගෙන යන ජන නායකයන් මහජන අභිවෘද්ධිය ඇති කරන ලද නායකයන් සේ සලකා ඉතිහාස ගතවන අතර නිදහසින් පසු බලයේ සිටි මැති ඇමැතිවරුන් අතරින් මහජන ගෞරවාදරයට ලක්වූ පිරිස අතලොස්සකි. ඔවුන්ගේ පැවැත්ම ජන හදවත් වල නොමැකෙන ලෙස සනිටුහන්ව තිබේ. එයට හේතුව ඔවුන් ගමන් කරන ලද නිල වාහනය නොව ඉටුකරන ලද සේවය බව සිහිපත් කිරීම වටී.

අද වන විට සමාජ ආර්ථික පැවැත්ම විහිදී ඇති ආකාරය අනුව වටිනාකම් වෙනස් වී තිබේ. නූතන තාක්ෂණික ස්වභාවය තුළ වාහනය තත්ත්වය සංකේතවත් කරන එකක් නොවේ. එය හුදෙක් පරිභෝජනය කරන මෙවලමකි. වාහනයක හිමිකාරීත්වය වැදගත් නැත. අයිතිය වෙනුවට පරිහරණය ප‍්‍රමුඛ තැනෙකට පැමිණ තිබේ. වාහනයක වර්ගය, එහි මිල හෝ සුඛෝපභෝගීත්වය වෙනුවට කාර්ය ස්වභාවයට තැනක් ලැබී ඇත.

තාක්ෂණය ජන ජීවිතය පහසු කරන ආකාරය අනුව වාහනයක් මිල දී ගෙන එය නඩත්තු කිරීම ප‍්‍රයෝජනයක් නැත. ගමනක් යන්නට උවමනා වූ විට ගැලපෙන වාහනයක් අන්තර් ජාලයෙන් වෙන් කරගැනීමට හැකියාව තිබේ. තමන්ගේ ගමන යන වාහනය කාහට අයත්, කොතැනක සිට තමන්ගේ නිවස ඉදිරිපිට නතර කරන්නේ ද යන්න නොවැදගත් වන පමණක් නොව නුදුරු අනාගතය තුළ එය රියැදුරෙකු රහිතව ස්වයංකී‍්‍රයව මෙහෙයැවෙන ලකුණු පෙන්වන පසුබිම තුළ රට තුළ පැන නැගී ඇති රථ වාහන සම්බන්ධ සංවාදය අනවශ්‍ය එකකි.

ප‍්‍රවාහන අවශ්‍යතා සපුරා ගැනීමේ දී අනාගතයට මුහුණ දෙන්නේ කෙසේද යන්න ගැන විනා තමන් භාවිතා කරන රථය අනුව අති විශාල වටිනාකමක් තමන්ට ලැබෙන්නේ යැයි අනුමාන කිරීම අද කාලයේ භාවිතාව නොවේ.